Business Analyst
- Je analyseert de behoeften van de businessafdelingen en vertaalt die naar concrete vereisten.
- Je valideert gedefinieerde business requirements.
- Je werkt een oplossing uit waar het ontwikkelingsteam mee aan de slag kan.
Wat houdt deze job in?
Een Business Analyst analyseert bedrijfsprocessen en -gegevens om inzicht te krijgen in de prestaties van een bedrijf. De belangrijkste taken zijn het identificeren van business problemen en het ontwikkelen van oplossingen, het verzamelen en analyseren van gegevens, het opstellen van rapporten en presentaties, en het communiceren van aanbevelingen aan belanghebbenden. Kortom, hij/zij helpt bedrijven bij het nemen van datagestuurde beslissingen om de bedrijfsprestaties te verbeteren.
Project Manager
- Je adviseert en begeleidt het management om transformatie-, aanpassings- en veranderingsstrategieën op te stellen.
- Je werkt processen uit voor veranderingen op het vlak van organisatie en management. Bv. rond HR, technologie of kwaliteit.
Wat houdt deze job in?
Een Project Manager plant, coördineert en beheert projecten van begin tot eind. Zij identificeren projectdoelen, ontwikkelen projectplannen, wijzen middelen toe, bewaken de voortgang, lossen problemen op en communiceren met belanghebbenden. Een Project Manager zorgt er dus voor dat projecten op tijd, binnen het budget en volgens specificaties worden voltooid.